KONYA (İGFA) – Konya Büyükşehir Belediyesi, kent hayatının inançlı ve problemsiz sürdürülebilmesi maksadıyla Bakım Tamir Otomasyon Merkezi (BOOM) ile birçok hizmete uzaktan müdahale ediyor.
Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Uğur İbrahim Altay, hayata geçirdikleri akıllı kent uygulamalarıyla Konya’nın ulusal ve milletlerarası alanda rol model olmayı başaran örnek bir kent olmasından memnunluk duyduklarını söyledi.
TÜM SİSTEMLER CANLI TAKİP EDİLİYOR
Konya Büyükşehir Belediyesi bünyesindeki Bakım Tamir Otomasyon Merkezi’nin de Türkiye’ye örnek çalışmalardan biri olduğunu kaydeden Lider Altay, “Belediyemiz bünyesindeki yaya üst geçitlerinde bulunan asansörler ve yürüyen merdivenler, hareketli duba ve bariyerler, hizmet binalarımızdaki ısıtma sistemleri, araç alt geçitlerindeki drenaj sistemleri ve bunların kesintisiz çalışmasını sağlayan jeneratör ve UPS’leri uçtan uca bütünsel ve anlık olarak takip ediyoruz. BOOM Merkezi’nde vazifeli çalışanımız tarafından canlı olarak yönetilen bu yenilikçi sistem sayesinde, hemşehrilerimizin güvenliği ve konforu için kritik olan bu altyapı ögelerinin performansını daima olarak izliyoruz. Rastgele bir sorun yahut arıza ortaya çıktığında gruplarımız süratli bir formda müdahalede bulunuyor” diye konuştu.
“MALİYETLERDE YÜZDE 80 TASARRUF, HİZMET KALİTESİNDE YÜZDE 90 ARTIŞ OLDU”
Tek bir ekrandan denetim edilebilen sistemin heyetimi sonrasında; maliyetlerde yüzde 80 tasarruf, sunulan hizmet kalitesinde yüzde 90 artış, insan kaynaklı müşahede yanılgılarında ise yüzde 94 azalış sağlandığını vurgulayan Lider Altay, “Umuyorum ki bu uygulamamız da öteki kentlere örnek olacaktır. Emelimiz kentimizi daha yaşanabilir ve inançlı bir kent haline getirerek tüm vatandaşlarımızın hayat standardını artırmak. Bu maksat doğrultusunda çalışmaya, uğraş etmeye bundan sonra da devam edeceğiz inşallah” sözlerini kullandı.
BOOM SİSTEMİ VATANDAŞA İNANÇ VERİYOR
Bütünsel olarak Türkiye’de birinci olan BOOM Sistemi ile kelam konusu altyapı ögelerinde rastgele bir arıza oluşması durumunda sorun çabucak teknik takıma ulaşıyor ve anında tamir edilebiliyor.
Örneğin; BOOM Merkezi’nde misyonlu çalışanlar tarafından 65 adet yürüyen merdivenden birinin durması yahut arıza vermesi halinde uzaktan erişimle çalıştırma ve durdurma süreçleri merkezden canlı olarak sağlanıyor. Ayrıyeten 17 alt geçit ve 26 üst geçitte bulunan toplam 86 asansörün sistem üzerinden arıza ve alarm vermesi durumunda manzaralı denetimler sağlanarak gruplar yönlendiriliyor. Asansörde meydana gelen arızada, vatandaşların muhtemel mahsur kalması, rastgele bir hastalık hali ve meydana gelen olumsuz bir olayda uzaktan sesli erişim sistemi ile vatandaşın kendini inançta hissetmesi ve panik durumlarının önüne geçilmesi sağlanıyor.
ALT GEÇİTLERDEKİ SU BASKINLARININ ÖNÜNE GEÇİLİYOR
Araç alt geçitlerinde bulunan pompa istasyonlarının uzaktan erişimle denetim edildiği BOOM’da olumsuz hava koşullarında meydana gelebilecek su baskınlarında uzaktan erişim sistemi ile su düzeyleri takip edilerek pompa müdahaleleri yapılıp arızaları anlık olarak tespit ediliyor. Tekrar yaya yürüyüş yollarındaki araç giriş-çıkış denetimlerinin sağlanması için 26 başka noktada kurulan duba ve bariyer sistemlerinin uzaktan erişimle denetimleri sağlanıyor. Ayrıyeten hizmet binalarında bulunan sıcak su ve merkezi ısıtma sistemlerine de uzaktan erişim sistemi üzerinden derece denetimi, pompa denetimi yapılıp muhtemel arıza durumlarında müdahale ediliyor.