Rekabet Kurulu’ndan Frito Lay’e 1,3 milyar lira ceza

Rekabet Konseyi’nce, Türkiye’de Doritos, Raffles, Lay’s, Cheetos ve Çerezza markalarıyla cips bölümünde faaliyet gösteren Frito Lay Besin Sanayi ve Ticaret AŞ’ye satış noktalarında rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğu gerekçesiyle yaklaşık 1 milyar 300 milyon Türk lirası idari para cezası verildi.

Rekabet Kurumun’dan  duyuruya nazaran, Frito Lay Besin Sanayi ve Ticaret AŞ’nin perakende satış noktalarında rakiplerinin faaliyetlerini zorlaştırmak suretiyle Rekabetin Korunması Hakkında Kanunu ihlal edip etmediği tezlerine yönelik yürütülen ön araştırma Rekabet Kurulunca karara bağlandı.

Paketlenmiş cips satın alan bakkal, market, büfe üzere satış noktalarında rakiplerinin satışlarını engellemeye yönelik uygulamalarda bulunduğu tespit edilen Frito Lay’e yaklaşık 1 milyar 300 milyon Türk lirası idari para cezası verildi.

Kararda ayrıyeten Frito Lay’e birtakım yükümlülükler de getirildi. 200 metrekarenin altındaki satış noktaları için Frito Lay’e getirilen yükümlülüklerden kimileri şöyle:

Rakip stant bulunmayan satış noktalarında, Frito Lay stantlarının dikey ve görünür olarak yüzde 30’luk kısmı yalnızca rakip eserler için ayrılacak. Ayrılan kısım bir seperatör ile bölünecek ve bu kısımdaki her sepette okunabilir formda; “Bu kısım rakip cips eserleri için ayrılmıştır” etiketi bulunacak. Rastgele bir sebeple rakip eserlerin satış noktasında bulunmadığı yahut tükendiği durumlarda rakip eserler için ayrılan bu kısım boş bırakılacak ve Frito Lay eserleri ile doldurulmayacak.

Rakip eser satışları engellenemeyecek

Satış noktalarına, rakip eserlerin bulunurluğunu ve görünürlüğünü amaç alan rastgele bir yönlendirmede bulunulmayacak. Firto Lay, satış noktalarına en fazla bir cips standı yerleştirebilecek. Standart satın alma süreçleri haricinde, perakende satış noktalarına finansal yarar sağlanamayacak.

Rakip eserlerin de satış noktalarına girmesiyle tüketicilere sunulan seçenekler artacak.
Alınan bu karar ile birlikte; Frito Lay’in rakiplerinin de büfe, bakkal, küçük market üzere satış noktalarına girmesi ve paketlenmiş cips pazarında tüketicilerin seçeneklerinin artırılması hedeflendi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir