Hepsiburada’nın zelzele bölgesinde kalıcı refahın tesisine katkı maksadıyla mart ayında başlattığı “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programının birinci 3 aylık sonuçlarına nazaran, bölgedeki KOBİ ve esnafın Hepsiburada üzerinden ticaret hacmi 850 milyon TL’nin üzerine çıktı.
Şirket açıklamasına nazaran, Hepsiburada, 6 Şubat 2023 ve sonrasında gerçekleşen sarsıntılardan etkilenen 11 vilayette sürdürülebilir, kalıcı refahın sağlanmasını desteklemek için hayata geçirdiği “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programının 6 Mart-16 Haziran 2023’te gerçekleşen birinci 3 aylık sonuçlarını duyurdu.
KOBİ, esnaf ve aile işletmelerinin, teşebbüsçü bayanların ve bayan kooperatiflerinin desteklenmesi, bölgenin e-ticaret ve lojistik kapasitesinin artırılması, istihdam artırıcı hizmet ve faaliyetlerin bölgeye kaydırılmasının yanı sıra çocuklara ve ailelere eğitim ve toplumsal dayanakları kapsayan program doğrultusunda bölgedeki etkin satıcıların Hepsiburada üzerinden ulaştığı net ciro 852 milyon TL oldu. 3 ayda bölgede faaliyet gösteren satıcılar toplam 2,5 milyon adet eserin satışını gerçekleştirdi.
KOBİ, esnaf ve aile işletmelerinin, teşebbüsçü bayanların ve bayan kooperatiflerinin desteklenmesi; bölgenin e-ticaret ve lojistik kapasitesinin artırılması; istihdam artırıcı hizmet ve faaliyetlerin bölgeye kaydırılmasının yanı sıra çocuklara ve ailelere eğitim ve toplumsal dayanakları kapsayan program doğrultusunda bölgedeki etkin satıcıların Hepsiburada üzerinden ulaştığı net ciro 852 milyon TL oldu. 3 ayda bölgede faaliyet gösteren satıcılar toplam 2,5 milyon adet eserin satışını gerçekleştirdi.
2017’den itibaren yürüttüğü “Girişimci Bayanlara Teknoloji Gücü Programı” ile binlerce bayan girişimciyi teknoloji gücüyle destekleyen Hepsiburada, zelzele bölgesinde faaliyet gösteren teşebbüsçü bayanlar ve bayan kooperatiflerine de takviye vermeye devam ediyor. Bu doğrultuda zelzele bölgesinde faaliyet gösteren ve Hepsiburada platformu üzerinden satış yapan 1800 teşebbüsçü bayan ile bayan kooperatifleri zelzele felaketinin akabinde birinci 3 ayda 72 milyon TL’lik net ciro elde etti. Net ciro sıralamasında Adana’da faaliyet gösteren teşebbüsçü bayan ve bayan kooperatifleri birinci sırada yer alırken, Adana’yı sırasıyla Diyarbakır, Hatay ve Şanlıurfa takip etti.
Hepsiburada’nın tedarikçilerden aldığı hizmetlerin bir kısmını bölgeye kaydırmasının yanı sıra bölgede e-ticareti artırmaya yönelik dayanak ve yatırımların tesiriyle 120 bin kişinin istihdamına ve 500 bin kişinin geçimine katkı sağlanması hedefleniyor.
Hepsiburada ayrıyeten bölgede e-ticaret ekosisteminin büyüyüp gelişmesi ve küçük işletmelerin ofis, stok, lojistik, pazarlama, müşteri hizmetleri ve eğitim gereksinimlerine cevap vermesi maksadıyla 3 farklı kentte kurulma kademesinde olan ‘E-Ticaret İhtisas Merkezleri’ projesini de hayata geçiriyor. Bölgedeki birinci E-Ticaret İhtisas Merkezi de Adana’da açıldı.
17 Şubat 2023’te hayata geçirilen “Her Sipariş, Bir Destek” projesiyle zelzele bölgesinde faaliyet gösteren üreticilerin ve bayan kooperatiflerinin yöresel eserlerini, ticari maksat gütmeksizin satışa sunan Hepsiburada, projeyi sarsıntı bölgesinde bulunan tüm işletmelere, üreticilere ve esnafa açtı.
Depremin akabinde esnaf ve KOBİ’lerin işlerini süratle toparlamalarına dayanak olmak gayesiyle Hepsiburada birinci etapta, bölgedeki iş ortaklarının satış gelirlerinin tamamını, kesintisiz, kurulsuz ve vade süresiz işletmelere aktarıyor. Buna ek olarak satıcıların daha fazla müşteriye ulaşmalarını sağlamak hedefiyle her bir işletmeye Hepsiburada platformu üzerinden reklam ve tanıtım takviyesi (HepsiAds) de sağlıyor. Bölgeden, platformda satış yapan işletmelere e-ticaret, satış ve pazarlama üzere bahislerde online eğitimler de sunuluyor.
Ayrıca tekrar birinci etapta depremzede satıcılara işçi alımı ve muhasebe hususlarıyla ilgili takviyelerin yanı sıra Hepsiburada’nın lojistik imkânları da seferber ediliyor, Hepsiburada iş ortaklarının büyük şirketler tarafından kullanılan pazarlama uygulamaları bölgedeki KOBİ ve esnafın hizmetine sunmak üzere hazırlıklar yapılıyor.
Hepsiburada’nın Zelzele Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü’ Programı kapsamında bölgede e-ticaret yapmaya devam eden ve takviyelerle e-ticarete adım atmak isteyen toplam 10 bin iş ortağı için sağlanan farklı takviyeler ve tüm Türkiye için kurgulanacak özel kampanyalar 2 yıl boyunca farklı gereksinimler çerçevesinde devreye alınacak. Takviyeler işletme ve esnafın teknolojik ve ticari kapasiteleri, kesimleri, büyüklükleri, işletme yapılarına nazaran farklı düzeylerde verilecek. “Deprem Bölgesine Ticaret ve Teknoloji Gücü” programıyla Hepsiburada 2 yılda bölgeden yapılacak satışları 10 milyar TL’lik hacme ulaştırmayı hedefliyor. Birinci 3 ayda bölgede faaliyet gösteren 1000 yeni işletme e-ticarete başladı.
Hepsiburada, zelzele bölgesinde yürüttüğü toplumsal sorumluluk projeleriyle de zelzeleden etkilenen çocuklar, gençler ve aileleri için verdiği takviyesi sürdürüyor, “Bir Gülüş Yeter” etkinlikleriyle çocuklarla bir ortaya gelmeye devam ediyor. Gaziantep’den Hatay’a kadar birçok köyde sarsıntıdan etkilenen çocuklar ile bir ortaya gelerek çeşitli etkinlikler düzenleyen Hepsiburada, bu vakte kadar toplam 3000’den fazla çocuğa ulaşmış oldu. Hepsiburada grubu Temmuz ve Ağustos aylarında da çocuklarla buluşmaya devam edecek.
Hepsiburada’nın zelzele bölgesine takviye kampanyaları da devam ediyor. Bölgedeki satıcıların mahallî eserleri ile muhtaçlık sahiplerine ulaştırılacak besin erzak kolisine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.