Temel atma treninde konuşan AK Parti Adıyaman Milletvekili Ahmet Aydın, “Bizler için Gerger için Adıyaman için bir hayali daha gerçekleştirmenin birinci adımını bugün atıyoruz. Bu çok değerli ve büyük bir hizmettir. İnşallah bu yolumuz kısa vakitte tamamlanarak hizmete girecek. Yalnızca Gerger için değil Adıyaman’ın etraf vilayet ilişkileri da bölünmüş yol oldu. O yolların standartlarını da yükseltiyoruz. Şuana kadar yaklaşık 4,5- 5 milyarlık karayolları manasında yatırım yapıldı. Önemli yatırımlar yapıldı. Bilhassa Narince bölgesinde hem Gerger yolu, hem Nissibi yolu, hem Narince- Akıncılar yolu ve tıpkı vakitte Kahta- Sincik ortasında Damlacık yol ayrımı yolu eş vakitli olarak dört kıymetli proje bir anda devam ediyor. Ve şuanda devam eden bütün yatırımların totalde 4,5- 5 milyara yaklaşan bir yatırım pahası olduğunu görüyoruz. Bu vesileyle emeği geçen herkese teşekkür ediyorum” dedi.
Adıyaman Valisi Mahmut Çuhadar ise “Bugün tarihi bir gün yaşıyoruz. Vilayetimizin hasret ve hasretle beklediği büyük projeleri gerçekleştirmeye dönük yaptığınız çalışmalar ve vilayetimizin ulaşım alt yapısını daha âlâ bir noktaya taşımak üzere hayata geçirdiğiniz projeler nedeniyle şükranlarımızı sunuyoruz. Gidemediğin yer senin değildir düsturuyla çıkılan hizmet kervanında Türkiye’nin dört bir köşesinde karayollarında ihtilal yapılmış, vilayetimizde de çok kıymetli gelişmeler sağlanmıştır. Bugün bu yatırımların bir kesimi olan ve Gergerli hemşehrilerimizin büyük bir hasret ile hasretle beklediği 37 kilometrelik Gerger- Narince yolunun temelini atıyoruz. Yolumuz iyi ve uğurlu olsun” diye konuştu.
Karayolları Genel Müdürü Abdulkadir Uraloğlu ise konuşmasında, “Adıyamanlıların ulaşımına konfor katacak Adıyaman- Narince- Gerger yolunun üretim çalışmalarını başlatıyoruz. Yaklaşık 37 kilometrelik bir yol, yatırım programına aldık sizlerin talimatlarınızla ve daha sonra ödeneğini çıkardık, ihalesini yaptık. Bugün de temel atma merasimini yapıyoruz. Başlamak işin yüzde 50’sini yapmak demektir. İnşallah en kısa vakitte bu işi tamamlayacağız ve Gerger- Narince ortasını da standart bir yola bağlamış olacağız. Bu yolumuzun hayırlara vesile olmasını diliyorum” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Ulaştırma ve altyapı projelerine verdiğimiz değer sayesinde bugün, ülkemizin her vilayetini, her bölgesini dünyaya bağlıyor, Türkiye’nin kalkınması ve refahı için çok güçlü bir kaldıraç vazifesi görüyoruz. Hükumetlerimiz devrinde, ülkemizin ulaştırma ve haberleşme yatırımları için yaptığımız 1 trilyon 653 milyar liranın üzerindeki harcamanın yüzde 60’ı karayollarına aittir. 2003-2022 yılları ortasında karayolları için 995 milyar 900 milyon liralık yatırım yaptık. Öteki bir tabirle, ülkemizin, ulaştırmanın öteki alanlarında da olduğu üzere karayolunda da 100 yılda karşılanabilecek işleri 20 yıl üzere bir müddette neredeyse tamamladık. Son 20 yılda karayollarımızdaki; bölünmüş yol uzunluğunu 28 bin 816 kilometrenin üzerine çıkardık.
2023 yılında bu sayısı toplamda 30 bin kilometreye ulaştıracağız. Bölünmüş yol amacımız 38 bin kilometre. Toplam yol ağımızın yarısını bölünmüş yol standardına kavuşturacağız. Tıpkı vakitte, karayollarımızdaki yol kalitesini de süratle artırıyoruz. Karayollarında yalçın dağları tünellerle, derin vadileri de viyadüklerle geçiyoruz. Hükümetlerimiz periyodunda tünel uzunluğunu; 50 kilometreden alıp, 663 kilometreye çıkardık. Cumhuriyet’imizin 100. yılında tünel uzunluğumuzu 720 kilometreye ulaştırıyoruz. Köprü ve viyadük toplam uzunluğunu da 735 kilometreye yükselttik. 2023 yılı için amacımız; bu alanda toplam uzunluğu 770 kilometrenin üzerine taşımaktır” dedi.
“Nemrut Dağı’na erişimi kolaylaştıracak”
Karaismailoğlu, yolun Nemrut Dağı’na ulaşımı da kolaylaştıracağını kaydederek, “Yapacağımız yeni yol ile Narince-Gerger Yolu güzergahı üzerinden bulunan, UNESCO tarafından Dünya Mirası ilan edilen ve yalnızca Türkiye’nin değil, dünyanın da değerli turizm merkezlerinden Nemrut Dağı’na da erişim kolaylaşacak. Yerli ve yabancı turistlerin seyahatleri daha konforlu hale gelecek. Bu da turizmi canlandıracak, ticareti canlandıracak. Kentimizi canlandıracak. Yaptığımız her bir kilometrelik yol, yapıldığı yörenin, üretiminin, istihdamının, ticaretinin, eğitim, kültür ve turizminin gelişmesine de katkı sağlamaktadır. Yani yollarımız, yapıldıkları ve gittikleri yerlere ‘akarsu’ üzere canlılık katmaktadır. Narince-Gerger yol projemizin yer teslimini, bu yılın Haziran ayında gerçekleştirdik. Narince Gerger projemizle 33,1 kilometrelik tek yol ile birlikte, 3,5 kilometre uzunluğundaki Gerger Etraf Yolu yer alıyor. Bugün temelini attığımız Narince-Gerger Yolu’muzu, en kısa vakit da sizlerin hizmetine sunmayı planlıyoruz.
Projenin tamamlanmasıyla, yol güzergahımız, 2 kilometre kısalacak, seyahat müddeti, 46 dakikadan 25 dakikaya düşecek. Böylelikle yolun fiziki ve geometrik standartlarının yükseltmiş olacağız. Vakitten 18,2 milyon lira, akaryakıttan 3 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 21 milyon lira tasarruf sağlayacağız” dedi.