İSTA NBUL (İGFA) – Ramazan ayı, tüketici alışkanlıklarında bariz değişikliklere sahne oldu. Yapılan araştırmalara nazaran temel tüketim ve besin eserlerine olan talep bu devirde tepeye ulaştı. İftar sonrası saatler, bilhassa 20:00-22:00 ortası, alışverişin en ağır olduğu vakit dilimi olarak kayıtlara geçerken sahur vakitlerinde ise, internet sitelerindeki alışveriş trafiği Ramazan öncesine nazaran üç kat artış gösterdi.
TÜKETİMDE ÖNE ÇIKAN ÜRÜNLER
Alışveriş siteleridnen hepsiburada datalarına nazaran; Ramazan ayının vazgeçilmezleri hurma, kahve, yağ ve helva tüketiminde büyük artışlar yaşanırken, iftarın olmazsa olmazlarından hurmada satışlar yüzde 220, iftar sonrası ağzını tatlandırmak isteyenlerin tercihi lokumda ise satışlar yüzde 273 artış gösterdi. Bal ve Ramazan paketlerinde sırasıyla yüzde 85 ve yüzde 387’lik artışlar dikkat çekerken, reçellerde yüzde 155, glutensiz eserlerde ise yüzde 42’lik bir artış yaşandı.
Ramazan ayında ayrıyeten temel tüketim kategorisinde ıslak temizleme mendilleri, kağıt eserleri ve bulaşık deterjanları da yükseliş trendi gösterdi.
EV ALETLERİ VE ZÜCCACİYE SATIŞLARINDA ARTIŞ
Bu ortada küçük konut aletleri ve züccaciye kategorilerinde de Ramazan’ın tesiri gözlenirken, şarjlı süpürgelerde yüzde 120, kahve makinelerinde yüzde 201, süpürgelerde yüzde 168 ve blender satışlarında yüzde 176 artış yaşandı. Sofra ve mutfak gereçlerinde ise düdüklü tencereler ve yemek ekiplerinde değerli satış artışları dikkat çekti.
Giyim kategorisinde pijama satışları başı çekerken, pantolon, gömlek, elbise ve mont üzere eserlerde de artış yaşandı.
Bahar mevsimi ile birlikte havaların ısınması ve yaz mevsiminin de yaklaşması ile birlikte şort ve etek satışlarında gözle görülür bir yükseliş tespit edilirken, kozmetikte ise yüz bakım eserleri, parfümler ve beden bakım eserleri en çok tercih edilenler ortasında yer aldı.